Разходка

Залцбург. Сряда. Мрачно е, но не вали. Хладно е, но не е студено. Черен Ducati Monster 821. Обличам се, обувам ботушите и слагам матираната каска. Из града има ограничение, за това се движа спокойно. Улиците са сухи и почти пусти, което изглежда е нормално за делничен ден за град в Австрия, който се намира в подножието на австрийските Алпи. Има съвсем лек вятър. Искам просто да се отпусна и да си подредя мислите.

Нужни са ми около 15 минути да изляза от града и да се кача на магистралата, където ограничението е 130 км/ч. Не бързам за никъде, навсякъде има камери, за това не мога да си позволя своеволието да вдигна повече от тази допустима скорост. Скоро достигам до пункта, на който се плаща таксата за националния парк Hohe Tauern. Давам на любезната дама зад гишето исканата сума, взимам си билета и поемам нагоре. Пътят е изключително стръмен, най-високият връх, който се намира на територията на националния парк е 3798m.

Докато карам по завоите, съм съсредоточен максимално върху това да остана жив. Едно погрешно движение, несъобразена скорост или дори леко недозавиване могат да ме пратят в бездната отстрани на пътя, където е по-вероятно да намерят димящия ми мотор, отколкото мен самия. По пътят нагоре има няколко места, на които мога да се отклоня и да си взема глътка въздух, да пия вода и да обърна внимание на величието, което ме заобикаля.

Забелязват се птици. Забелязват се широколистните дървета в подножието на планината, които леко започват да биват измествани от иглолистни с изкачването на погледа ми нагоре, докато накрая не достигнем до тайгата. От най-високата точка, която е достъпна с каквото и да е возило, се забелязват озъбени ледници. Когато е топло през лятото, разтопената вода от ледниците се спуска бавно, изглежда сякаш с неестествена плътност и слизайки все по-надолу, се стопля все повече и заприличва на тази в шишето ми. Качвам се обратно на мотора и поемам още нагоре. С мен в индианска нишка има още няколко мотоциклета, коли, забелязват се дори колоездачи. Всеки един от нас е с определена цел в главата. Моята е почивка. Но този зад мен може би бърза, за да се види с приятелите си, които са горе. А богатите и знатни люде карат скъпи кабриолети нагоре-надолу. Някои от тях са работили цял живот и сега се наслаждават на плодовете от труда си, докато за други това са дарове, които са наследили. На всяка отбивка има наспирали хора с коли, мотоциклети и велосипеди, които се любуват на гледката, снимат се, смеят се и изглеждат щастливи. Поне в момента.

Усещам, че се изкачвам много нагоре. Приятното в това изкачване е, че не мога да мисля за нищо друго, освен за пътя. И именно това ме кара да се чувствам жив. Всички проблеми на ежедневието, дребни глупости в работата и малките гадости на живота сякаш избледняват. Забравям за всичко това и умът ми влага цялата си енергия преценявайки условията, за да запази тялото ми цяло и главата ми на мястото си. Обожавам мрачното време. Може би до някъде олицетворява настроението ми в момента, а може би просто е предвестник на дъжд, който ще измие всичко лошо и ще положи ново начало. Или поне за мен значи това. Всъщност няма значение, защото успява да ми помогне да се откъсна от нещата, които са ми натежали и реално успявам да избягам от самия себе си.

За около час успях да се изкача до горе с 2 спирания и да сляза. Реших да продължа из малките градове по пътя. Пътят не е много широк, но е достатъчен. Има завои отново, но далеч не са толкова остри и пътуването е доста по-приятно. Успявам да се отпусна и да забравя за всичките глупости, които са ми на главата. Явно за мен това е начинът – разходка под каквато и да е форма. Сам или сред хора, но отново сам. Просто начин умът ми да си почине, да се ‘рестартира’ и да може да започне да функционира нормално отново.

Sometimes I need my own company.

Вашият коментар

