Надолу 

Вятърът бръснеше, мачкаше и сякаш се врязваше в костите ми. Бях достатъчно неблагоразумен да тръгна нагоре с тениска и някакъв полар – като типичен загубеняк, който си търси смъртта. Е, понякога наистина ми липсва здрав разум и сякаш забравям, че всичките ми воля и търпение не могат да се мерят със силата на природата, особено високо в планината. 

Камъните бяха хлъзгави, а трябваше да сляза бързо преди да съм си докарал пневмония. Усещах тялото си изтръпнало, смешните маратонки, с които лея пот в залата, са просто за зала. Май и тук трябваше да слушам повече, вместо сега да се чудя как по-меко да падна и коя кост да жертвам търкаляйки се надолу. 

Беше величествено. Мъглата се лееше от безкраен казан, сякаш извираше отвсякъде, прокрадваше се иззад дърветата и ме заобикаляше. Беше възприела формата на демон, който сякаш се приближава бавно и иска да ме задуши и заличи веднъж завинаги от този свят. 

Нямах никакво намерение да се предавам. Не и толкова лесно. Напредвах бавно, премислях кой крак пред кой да сложа, къде да отскоча и къде крачката колко голяма да е. По пътеката имаше маркери, които ми показваха, че се движа в правилната посока. Приличаха на жалони, но боядисани в жълто и черно. Спомних си за всички предавания по Discovery за загубени хора в планините, които съм гледал и за части от секундата в мен се прокрадна нотка на съмнение дали наистина се движа към хижата. Отвсякъде долиташе воят на вятъра, който бавно и методично събаряше последните капки сутрешен дъжд от игличките на околните дървета. 

Спускането продължи още известно време, като понякога се обръщах назад, както когато сме минали през кофти момент от живота си, преодолели сме го, но имаме още много път да извървим, докато го оставим напълно в миналото. Още няколко стотин метра и видях познат просек, през който бяхме минали по време на изкачването. Скоро и спокойно лежащата хижа се откри пред мен,а аз учудващо бях цял. 

Вашият коментар

